Brug af Mark \ "BLÅ TURF \" paa Blog er tilstraekkeligt som Service Mark Proeve for Sports Entertainment Service, siger TTAB, overbevisende

Som en amatør blogger, jeg måske burde \ "som \" denne beslutning, men jeg gør ikke. Bestyrelsen vendt et afslag på registrering af ordmærket BLUE spadestik til \ "underholdningsvirksomhed, nemlig præsentationen af ​​intercollegiate sportsbegivenheder og sport udstillinger, \" finde den blog side, der vises umiddelbart at være en acceptabel model for brug af varemærket. In re Boise State University, 77574816 (18 februar 2011) Serienummer [ikke precedential].

(Klik på billedet for større billede)
Den Undersøgelse Attorney har ikke bestridt, at forekomsten af ​​udtrykket BLÅ TURF BLOG var en teknisk brug af varemærket BLUE TURF. Ifølge bestyrelsen, \ "[t] han generisk betegnelse blog er ikke afgørende for den kommercielle indtryk af udtrykket BLÅ TURF. \" [Jeg er ikke enig. Jeg tror ikke, man bør ignorere ordet BLOG. Hvorfor skulle en normal \ "forbruger \" synes, at dette var en brug af varemærket BLUE TURF? Er det ikke en brug af varemærket BLUE TURF BLOG for informationstjenester? - Ed].

Den Undersøgelse Attorney har dog gjort gældende, at der er \ "ingen direkte forbindelse mellem fodboldhold og ordene BLÅ TURF den begrundelse, at BLÅ TURF som bruges på denne model kun identificerer en 'blog' eller online dagbog, en tjeneste, der er helt adskiller sig fra den service at præsentere intercollegiate sportsbegivenheder \ ". [jeg er enig:. BLUE TURF BLOG henviser til en blog, ikke et fodboldhold - red] Bestyrelsen kunne tilslutte sig:

Formålet med sagsøgerens's blog, i hvert fald som det ser ud på disse prøver, er at give vedvarende opdateringer på spil dag præparater og til at rapportere om pre-game højdepunkter og aktiviteter. Bloggen er produceret på universitetets hjemmeside, er det vedligeholdes og vært ved universitetet, og desuden er det forfattet af universitetet \ "ansatte. \" Selv om \ "blog \" er ikke en reklame i traditionel forstand, det ikke desto mindre klart bruges af universitetet som en markedsføringstilladelse enhed, der er, som et middel til at skabe interesse for og fremme og markedsføre kommende sportsbegivenheder foretaget af universitetet. Vi finder, at modellen viser brugen af ​​sagsøgerens varemærke til at identificere de tjenesteydelser, der er angivet i ansøgningen.
Og så bestyrelsen vendt afslaget.

TTABlog kommentar: En grim beslutning, og en grimmere fodboldbane.


Tekst Copyright John L. Welch 2011.

Ingen kommentarer: